fredag 19. juli 2013

Diy butterfly headband









Jeg har latt meg inspirere av fyldige blomster i håret og lagd et butterfly headband av papir. Papir har jo blitt enormt "poppis" å bruke i sammenheng med interiør, så nå syns jeg tiden er moden for å bære det på kroppen også! 

"Hvor er steg for steg bildene?" spør du meg. Jeg var så ivrig når jeg lagde den at jeg glemte fullstendig å ta bilder underveis, men dette er superenkelt! 

Du trenger: 
- Et enkelt diadem (ikke'no dilldall!)
- En lengde silkebånd
- Sommerfugler av papir
- Lim (jeg likar RX lim, funker fjell)

Fremgangsmåte:
Smør litt lim på enden av diademet. Fest silkebandet pent og surr det skrått, rundt og rundt, igjennom diademet. Kan sikkert være greit å smøre på lim litt etter litt, da det kan bli en grisete affære å ta på alt på samme tid. Når du har dekket diademet med silkebånd er det tid for å montere sommerfuglene, og det gjør du helt etter smak og behag! Obs: Sommerfuglene jeg har brukt er stanset ut fra en stansemaskin vi har i selvbetjeningen i papiravdelingen på Norway Designs i Trondheim. Om du ikke har mulighet til å kome innom er det relativt enkelt å klippe ut for hand. 

Lykke til! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar