mandag 25. november 2013

DIY adventskalender














Nå nærmer julen seg med stomskritt (bokstavelig talt) og i den anledning har jeg laget en adventskalender, som min kjære og jeg kan nyte godt av i tiden frem mot jul. Om det ikke er tydelig, så er idéen at det skal være et stilisert, grafisk, juletre som glir inn i de mange trendy skandinaviske hjem. Ikke no' hokus pokus her; en sponplate, litt tavlemaling og 24 boston clips og du har en adventskalender!

UTSTYRSLISTE

* Sponplate
* Tavlemaling her
* Black board tusj her
* 24 boston clips fra Norway Designs

FREMGANGSMÅTE I 5 STEG

Steg 1//Sag til formen på adventskalenderen
Om du ønsker å ha den lik som min, så er målene på 50x80. Om du har mulighet til å lage den enda større sier jeg; Kjøør på! Det gir deg bedre plass til gavene som skal henges på, i tillegg til at den skaper et fokuspunkt i hjemmet.

Steg 2//Pusse pusse
Puss kantene og selve platen slik at den blir jevn og glatt, da blir det enklere og ikke minst penere å skrive på den.

Steg 3//Mal platen med tavlemaling
På boksen står det nøye beskrevet hvordan du skal påføre malingen, og hvor lenge det skal tørke mellom hvert strøk. Anbefalt tørketid med tavlemaling fra Biltema er 24 timer mellom strøkene. Utålmodige meg trodde jeg skulle rive av meg håret, men det er som sagt bare veiledende.

Steg 4//Montering av klyper
Dette gjør du helt etter smak og behag, men om du liker måten jeg har gjort det på er det bare å kopiere!

Steg 5//Tusj i vei!
Nå står du fritt til å leke deg med tusjen og understreke dagene på din måte!



God adventstid til dere!


7 kommentarer:

  1. Fantastisk flott blogg du har altså!!
    I'll be back:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Hoho! Tusen takk, du er hjertelig velkommen ;)

      Slett
  2. Så utrolig fin! Dette blir årets kalender her i huset :-) vet du hvor jeg kan få kjøpt clipsene?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, så gøy å høre! :) Det kommer litt an på hvor du bor hen. Jeg kjøpte mine på Norway Designs, som du finner både i Trondheim og Oslo. Lykke til!

      Slett
  3. Tusen takk, da skal jeg gå innom der :-)

    SvarSlett